Gimnazijos II klasės mokiniai atliko STEAM veiklas gamtos mokslų laboratorijoje. Mokėsi surinkti vandenilio ir deguonies dujas išstumiant vandenį ir dujas. Sužinojo, kad išstumiant vandenį galima surinkti tik vandenyje netirpias dujas. Išstumiant orą galima surinkti visas dujas, tik reikia žinoti ar dujos lengvesnės ar sunkesnės už orą ir kaip laikyti mėgintuvėlį. Ne visiems iš pirmo bandymo pavyko surinkti ypač deguonies dujas.
Mokiniai dirbo poromis todėl reikėjo suderinti veiksmus ir veikti kaip komandai. Taip pat gimnazistai turėjo atpažinti grynas ir su oro priemaišomis vandenilio dujas pagal sprogimo garsą. Deguonies dujas atpažino su rusenančia skalele. Prie praktinės veiklos mokiniai formulavo hipotezes, atsakė į klausimus, sprendė uždavinius su moliniu dujų tūriu bei pateikė išvadas apie vandenilio ir deguonies dujų gavimą, surinkimą ir atpažinimą.
Mokiniai ugdėsi STEAM kompetencijas. Tokia veikla mokinius itin motyvuoja gilintis gamtos mokslais ir padeda labiau suvokti sudėtingas reakcijas, dėsnius. Siekiame, kad kiekvienam mokiniui būtų prieinamos praktinės veiklos gimnazijos gamtos mokslų laboratorijoje. Esame išsikėlę STEAM tikslą – skatinti tvarų vartojimą ir gamybą, tausų gamtos išteklių naudojimą, raginame ieškoti priemonių klimato kaitai stabdyti.
Students will develop STEAM competencies. Such activities motivate students to delve deeper into natural sciences and help them better understand complex reactions and laws. We aim to make practical activities available to every student in the gymnasium science laboratory. We have set the goal of STEAM – to promote sustainable consumption and production, sustainable use of natural resources, encourage everyone to look for/take measures to stop climate change.
Chemijos mokytoja Jurgita Alminienė