Menu Close

Mokymo personalizavimas

Netradicinės, atviros – integruotos pamokos


Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija

Fizinio ugdymo atviros-integruotos pamokos teminis planas

„Geometrinių ir erdvinių figūrų ieškojimas kitur per fizinį aktyvumą“

Mokytojai Indrė Šetikienė,Sigita Milašiūtė ir Dangirdas Kėbla

I a  klasė    2024 10 17

Klasė, dalykas

I a  klasė, fizinis ugdymas

Bendrosios

kompetencijos

Pažinimo:

Kiekvienas mokinys tyrinėja savo fizinį pajėgumą, koncentraciją

Kūrybiškumo:

aktyviai ir kūrybiškai veikia atlikdami įvairius judriuosius žaidimus.

Komunikavimo:
viešai išsako savo nuomonę.
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami; pozityviai bendrauja; ugdosi atsakomybę už savo veiklos rezultatus; kartu su kitais planuoja laiką ir strategijas mokymosi užduočiai atlikti,

įsivertina savo ir savo grupės veiklą ir pasiekimus.

Skaitmeninė:

Atlieka užduotis, mokosi, sprendžia problemas.

Pamokos tema

„Geometrinių ir erdvinių figūrų ieškojimas kitur per fizinį aktyvumą“

Pamokos uždavinys (-iai)

  1. Gerinti bei skatinti mokinių bendravimą, bendradarbiavimą.
  2. Puoselėti savitarpio pagarbos, pagalbos, teisingumo, garbingumo, atsakingumo nuostatas ir jausmus.
  3. Lavinti loginį mąstymą, erdvės pajutimą.
  4. Lavinti gebėjimą greitai keisti veiklą.

Priemonės

  Stoveliai, gimnastikos lankai, kėgliai, krepšinio kamuoliai, futbolo kamuoliai, rašymo priemonės, lapeliai.

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas,

pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

Metodiniai, organizaciniai nurodymai.

Rikiuotė – apšilimas.

Žaidimas „Žuvis ir tinklas“

Reaksijos patikra:

Visi stovi ratu. Paduodamas kamuolys. Mesti – pagauti (gretimam į dešinę pusę). Duodamas antras kamuolys, po to trečias. Mokiniai turi stebėti iš kur atlekia kamuolys ir jį pagauti, tada mesti kitam.

 

8 min.

Mokiniai išsirikiuoja.

 Pristatoma pamokos tema, uždavinys.

Mokiniai bando iššifruoti ką reiškia:

„VAROM“:

V – vikrumas

A – atkaklumas

R – ryžtingumas

O – organizuotumas

M – matematinis mąstymas

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

 

Judrusis žaidimas – išsirikiuokite geometrine figūra per 10s: trikampiu, stačiakampiu, kvadratu, apskritimu.

 

 

 

 

Judrusis žaidimas „Gaudynės poromis“

 

 

 

Estafetė  – kamuolio varymas.

Komandų žaidėjai išsirikiuoja voromis po vieną prie starto linijos.

Prieš voras išilgai salės sudėliojami 5 gimnastikos lankai.

 

Surašyti kuo daugiau erdvinių figūrų esančių sporto salėje.

Estafetė – futbolo slalomas.

Penki stoveliai išdėstyti aikštės viduryje 2-jų metrų atstumu vienas nuo kito, vienas futbolo kamuolys.

Estafetė – kamuolio perdavimas iš rankų į rankas: sėdint, stovint.

 

30 min.

Žaidėjai suskirstomi į dvi komandas. Kiekviena komanda sugalvoja savo komandos pavadinimą. Laimi komanda ta, kuri pirma išsirikiuoja geometrine figūra ir apskaičiuoja tos figūros perimetrą ir plotą. Laimėjusiai komandai skiriami 2 taškai, pralaimėjusiai 1 taškas.

Žaidėjai suskirstomi poromis. Viena pora gaudytojai, jie stengiasi pagauti kitas poras. Žaidžiama nurodytoje aikštelėje. Pasileisti rankomis negalima. Sugautieji prisijungia į bendrą grandinę ir visi gaudo likusius. Laimi nepagauta pora.

 Fizinio ugdymo mokytojai paaiškina kaip reikės atlikti estafetes.

Po signalo mokiniai apsivaro lankus ir grįžta visu greičiu atgal, apibėga vorą ir ranka paliečia pirmą voroje stovintį draugą, bėga sekantis it t.t.

Laimi komanda , kurie pirmi baigia estafetę. Laimėjusiai komandai skiriami 2 taškai, pralaimėjusiai 1 taškas.

Laimėjusiai komandai skiriama 2 taškai, pralaimėjusiai 1 taškas

(skiriama 2 min.).

Kamuolį, padėtą ant linijos, po signalo pirmasis mokinys kojomis varo „gyvatėle“ tarp stovelių iki galinės linijos, palietęs ją apibėga draugų vorelę ir paliečia ranką. Toliau kiti komandų nariai atlieka tokią pačią užduotį. Laimėjusiai komandai skiriama 2 taškai, pralaimėjusiai 1 taškas.

Kamuolį padėtą ant linijos , po signalo (sėdint ar stovint) pirmasis mokinys perduoda antram žaidėjui, antrasis trečiam it t.t. Laimi ta komanda, kuri greičiau perduoda kamuolį.

Laimėjusiai komandai skiriama 2 taškai, pralaimėjusiai 1 taškas

 


Dailės atvira pamoka – Gotika  kitoje erdvėje, 2024-11-12

Ugdomosios veiklos pavadinimas, data

Organizatoriai, dalyviai

Jolanta Baubkuvienė, Ib klasės gimnazistai

Veiklos tikslas

Meno istorijos – gotikos stiliaus (architektūros, vaizduojamosios ir taikomosios dailės) pažinimas autentiškoje aplinkoje.

Ugdymo programų, veiklos pritaikymas: integruotas mokymas; temos ir kompetencijos, kontekstualizuotas turinys.

Integruotas ugdymas: istorija, tikyba, etika, literatūra.

Pažinimo, kultūrinė, kūrybiškumo kompetencija.

Mokymo metodai, mokymas: personalizuotas mokymas; probleminis mokymas; tyrinėjimu grįstas ugdymas.

Stebėjimu ir analizavimu grįstas ugdymas.

Vertinimas: formuojamasis, kriterinis, užtikrinantis tęstinumą, individualizuotas pažangos vertinimas, kompetencijų pažymėjimas.

Kaupiamieji taškai sumuojami į gotikos stiliaus atsiskaitymo darbą raštu.

Temos tęstinumas: praktinis – kūrybinis darbas.

Ryšiai, bendradarbiavimas: (Su  universitetais, tyrimų centrais – VGTU, KTU, VU, Gyvybės mokslų centras, socialiniai partneriai su kitomis mokyklomis ir (arba) švietimo platformomis, su pramonės įmonėmis), su tėvais, su vietos bendruomene, su mokytojais.

Dailės mokytojos ir gimnazistų bendradarbiavimas su vietos bendruomene – bažnyčios vadovais.

Aplinka: kabinetas, laboratorijos, kilnojamosios laboratorijos, virtualios laboratorijos, mokymosi aplinkos, edukacinės erdvės mokykloje ir už jos ribų, metodinė ir mokomoji medžiaga, priemonės.

Netradicinė mokymo (-si) aplinka – Šilalės šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčia.

 

Dailės užrašų (eskizų) sąsiuviniai, grafinės priemonės.

Sklaida: Gimnazijos svetainė, pranešimas, viešas pristatymas.

Informacinė žinutė gimnazijos svetainėje, serveryje.

Rezultatas: įsivertinimas, refleksija, paroda, viešas pristatymas, tiriamojo darbo pristatymas darbas, brandos darbo gynimas, ataskaita, filmas, skaidrės ir kt.

Refleksija – įtvirtinimas raštu (testas);

aptarimas, įsivertinant įgytas žinias;

patirtinis ugdymas – įgytų žinių įtvirtinimas: praktinis – kūrybinis darbas („Vitražas“) – paroda (gimnazijos III a.).

Komentarai:

Įgytas žinias apie gotikos stiliaus architektūrą (terminus ir sąvokas) gimnazijoje, pamokos metu, nuvykę į Šilalės neogotikinę bažnyčią, gimnazistai pamato konkretaus pastato eksterjere bei interjere. Mokiniai atlieka mokytojos pateiktas užduotis, fiksuoja idėjas kūrybiniam darbui. Taip formuojasi teorijos ir praktikos simbiozė, kuri įprasminama praktiniu – kūrybiniu darbu.

Skaidrės Gotika

Dailės mokytoja J. Baubkuvienė


Klasė Ib Pamoka vyks (data) 2024-10-24

Dalykas – integruota atvira anglų kalbos ir geografijos pamoka
Mokinių skaičius klasėje (grupėje) iš viso – 12.
Mokytojas(-a) Daiva Eisimantienė ir Dalia Kubaitienė
Pamokos tema: „Klimato pabėgėliai“
Ugdymo(si) tikslas (kokias bendrąsias kompetencijas ugdysis mokiniai?)
Kūrybiškumo:
kūrybiškai mąsto: kelia originalias idėjas, teikia savitus vertinimus; aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendindami idėjas.
Pažinimo:
kelia probleminius klausimus, išskiria spręstinas problemas;

Komunikavimo:
randa reikalingos informacijos, ją atrenka ir pateikia kitiems; pristato savo darbą žodžiu, atsižvelgia į tikslą, adresatą; viešai išsako savo nuomonę.
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami; pozityviai bendrauja; ugdosi atsakomybę už savo veiklos rezultatus;
kartu su kitais planuoja laiką ir strategijas mokymosi užduočiai atlikti,
įsivertina savo ir savo grupės veiklą ir pasiekimus.
Pilietiškumo.
Diskutuoja kultūros ir gamtos apsaugos problemų temomis. Pateikia galimų jų sprendimo būdų.
Kokiais būdais (metodais) bus ugdomos mokinių kompetencijos?
Peržiūrėję https://storymaps.arcgis.com/collections/af3858d32f84488f92dfaeef068fff52?item=1
ir dirbdami grupėse namuose paruoš pristatymus ( grupei skirta tema)
Per pamoką dirbdami grupėmis, mokiniai pristatys paruoštas prezentacijas anglų kalba, paaiškins ir analizuos klimato pabėgėlių atsiradimo priežastis, politiniame žemėlapyje pažymės regionus, kurie labiausiai paveikti klimato kaitos.
Mokymo(si) uždavinys (ko mokiniai per šią pamoką išmoks?) Naudodamiesi internetu, atlasu ir vadovėlyje pateikta medžiaga bei dirbdami grupėmis, mokiniai gebės išskirti mažiausiai po penkis regionus, kurie yra labiausiai paveikti klimato kaitos, įvardyti 3-5 galimus klimato kaitos padarinius.
Refleksija Trys K: KAS labiausiai sudomino pamokoje? KĄ naujo sužinojai pamokoje? KUR
gyvenime pritaikysiu pamokoje įgytas žinias?

1 Pamokos kortelė prisegama prie užpildytos ugdomosios veiklos (pamokos) stebėjimo formos (originalo) ir pateikiama Agentūrai

Namų darbas: Ištirs šalies, susijusios su klimato migracija, pavyzdį. Parašys vieno puslapio santrauką, kurioje apibendrins situaciją ir siūlomus ar įgyvendintus sprendimus

Kokios priemonės ir kokiu tikslu bus naudojamos pamokoje? Balta lenta( whiteboard),
internetinė prieiga video įrašams rodyti, pateiktys skaidrėse, tekstai, pasaulio žemėlapis, spalvoti lapeliai.
Svarbus pamokos kontekstas – praėjusiose pamokose mokiniai susipažino su darnaus vystymosi
samprata ir darnaus vystymosi tikslais.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių skaičius – nėra.

Atviros pamokos planas           Forest-of-the-Future         Skaidrė   „Klimato pabėgėliai”


Klasė/grupė :      III klasė

Tema: Polihidroksiliai alkoholiai 

Bendri pamokos aspektai :

Pamokos planas

Data  : 2024-03-21

III klasė, chemija

Mokinių skaičius grupėje : 5

Pamokos tema:

Polihidroksiliai alkoholiai

Mokymosi uždavinys:

Stebėdami mokomąją medžiagą  prisiminsite pavadinimų sudarymo taisykles, atlikdami bandymus  išsiaiškinsite  polihidroksilių alkoholių fizikines savybes ,tirpalo terpę, išklausę pranešimo,  sužinosite  jų panaudojimo galimybes.

Ugdomos kompetencijos :

Bendrosios kompetencijos:

 Mokėjimo mokytis:
planuoja, kaip sieks rezultato;
vertina, kaip sekėsi siekti rezultato.


Komunikavimo:
pateikia informaciją klasei, atsižvelgdami į temą ir tikslą, pristato pranešimą.

Pažinimo ir kūrybiškumo:
atlikdami bandymus tikrina hipotezę;
saugiai atlieka bandymus, dalijasi  žiniomis;
daro pagrįstas išvadas. Reflektuoja savo mokymąsi,  savo patirtį ir pažangą.

Socialinė , emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija:

prisiima atsakomybę už savo veiklas, skatinamas bendravimas ir bendradarbiavimas.

Kuriama pasitikėjimo atmosfera, ugdoma empatija šalia esančiam, pagarba kitokiai nuomonei.

Skaitmeninė kompetencija:

pateikiama mokomoji medžiaga iš NŠA svetainės, nurodoma galimybė naudotis skaitmeninėmis mokymo priemonėmis savarankiškai.

•        https://www.nsa.smm.lt/

•        https://www.nsa.smm.lt/ugdymo-turinio-departamentas/mokymo-priemoniu-sklaida/skaitmenines-mokymo-priemones/

•        https://www.vle.lt/

•        https://lt.wikipedia.org/wiki/Pagrindinis_puslapis

Pristatomas paruoštas pranešimas.

Pilietinė kompetencija:

plėtojamas socialinis atsakingumas, mokoma būti išteklius tausojančiu vartotoju.

Kultūrinė kompetencija:

Skatinami puoselėti pagarbą gamtai ir tausoti jos išteklius.

Pasiekimų sritis

B.Gamtamokslinis komunikavimas

B1. Skiria ir tinkamai taiko gamtamokslines sąvokas, terminus, simbolius, formules.

B4. Tinkamai ir tikslingai, laikydamasis etikos ir etiketo, vartoja kalbą skirtingais būdais ir formomis perteikdamas kitiems gamtamokslinę informaciją, atlikdamas užduotis.

B5.Formuluoja klausimus, argumentais grindžia savo atsakymus.

C.Gamtamokslinis tyrinėjimas

C3. Planuoja tyrimą: pasirenka tinkamą tyrimo būdą, priemones.

C4. Atlieka tyrimą: saugiai naudodamasis priemonėmis ir medžiagomis atlieka numatytas tyrimo veiklas laikydamasis etikos reikalavimų, tikslingai stebi vykstančius procesus ir fiksuoja pokyčius.

C5. Analizuoja gautus rezultatus ir duomenis: įvertina jų patikimumą, atrenka reikiamus išvadai daryti.

C6. Formuluoja išvadas atsižvelgdamas į tyrimo hipotezę.

D.Gamtos objektų ir reiškinių pažinimas

D3. Aiškina reiškinių dėsningumus, atpažįsta priežasties ir pasekmės ryšius, taiko gamtos mokslų dėsnius.

D4. Klasifikuoja, lygina objektus, procesus, reiškinius atsižvelgdamas į jų savybes ir požymius.

E. Problemų sprendimas ir refleksija

E2. Tikslingai ir kūrybiškai taiko turimas gamtos mokslų žinias ir gebėjimus, gautus tyrimų rezultatus naujose situacijose.

E3. Kritiškai vertina gautus rezultatus atsižvelgdamas į realų kontekstą.

E4. Reflektuoja asmeninę pažangą mokantis gamtos mokslų, įvardija savo stiprybes ir tobulintinas sritis, kelia tolesnius mokymosi tikslus.

Tarpdalykiniai ryšiai:

Ekologija – gamtosauginės problemos naudojant organinius junginius.

Geometrija- erdvinis molekulių struktūros suvokimas.

PROCESAS :

 

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1 .  Pamokos temos skelbimas.
2. Patirties išsiaiškinimas naudojant Minčių lietaus metodą. Užduodami klausimai:
Kur gali būti naudojamos medžiagos – glicerolis ir etilenglikolis? Ką mokiniai jau žino apie polihidroksilius alkoholius?

Mokiniai siūlo savo pastebėjimus. Formuluoja uždavinį.
3. Uždavinio skelbimas. Mokiniai pasitikrina savo pasiūlytą uždavinį.
4. Pokalbis. Saugaus darbo taisyklių pakartojimas. Supažindinimas su įsivertinimo kriterijais.

 

    3-5 min.

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė min.

1.      Struktūrinių glicerolio ir etilenglikolio formulių analizė, pavadinimų sudarymas naudojant skaitmeninę ugdymo priemonę.

 2.      Laboratorinis darbas : fizikinių savybių tyrimas . Vandenilinių ryšių radimas.

 3.      Laboratorinis darbas :gautų tirpalų terpės ir pH  nustatymas indikatorių pagalba. Demonstracinis bandymas pH  reikšmės patikslinimui naudojant NOVA 5000 .

 4.      Pranešimas „Polihidroksilių alkoholių naudojimas“ .

 

  3-5

  10-15

  5-10

 3-5

PAMOKOS REFLEKSIJA:                                                           

        Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija                                                                     3-5

1.      Grįžimas prie pamokos uždavinio, aptarimas, ar pavyko jį įgyvendinti.

2.      Mokinių asmeninis įsivertinimas susiskaičiavus padarytas klaidas.

3.      Asmeninė refleksija- atsakant į klausimą „ kas buvo sunkiausia“, suvokiant, ką reikia dar papildomai pasikartoti. Namų darbų skyrimas. psl. 128- 5 užduotis.

https://steam.gaudesius.lt/wp-content/uploads/2025/01/darbo-lapas-mokiniams.polihidroks.alkoh_.docx

https://steam.gaudesius.lt/wp-content/uploads/2025/01/polihidroksiliai-alkoh.-atvirai.pptx


Ugdomosios veiklos (PAMOKOS) KORTELĖ

Klasė (grupė) Ia klasės merginos  Pamoka vyks (data) 2024-11-26  Dalykas: technologijos  

Mokinių skaičius klasėje (grupėje) iš viso  Ia – 12  Mokytoja: Vitalija Gedeikienė

Pamokos tema: Audinių marginimo būdai

Ugdymo(si) tikslas (kokias bendrąsias kompetencijas ugdysis mokiniai?)

Kūrybiškumo ( veikti kuriant, analizuoti analogus ir alternatyvas, generuoti naujas, įvairias ir originalias sau ir kitiems reikšmingas idėjas; pristatant darbus viešai (klasėje, mokykloje, skaitmeninėje erdvėje) mokosi dalintis savo kūrybos rezultatais su kitais, juos aptarti ir įsivertinti.), skaitmeninė (kuria įvairių formų ir formatų skaitmeninį turinį ir dirba su juo, apimant skaitmeninio turinio paiešką, filtravimą (atranką), analizę ir kritinį vertinimą, valdymą, pertvarkymą, integravimą ir apdorojimo automatizavimą)

Kokiais būdais (metodais) bus ugdomos mokinių kompetencijos?

Individualus kūrybinis darbas. Stebėjimas. Demonstravimas.

Mokymo(si) uždavinys(iai)  (ko mokiniai per šią pamoką išmoks?)

Susipažins su pagrindiniais audinių marginimo būdais. Praktiškai išbandys šiuolaikines audinių marginimo technikas purškiamais dažais ir pučiamaisiais markeriais. Paruoš skaitmeninę mokomąją medžiagą su atliekamo darbo žingsniais, kurią pristatys kitą pamoką.

Kokios priemonės ir kokiu tikslu bus naudojamos pamokoje?

Atspausdintos užduotys individualiam kūrybiniam darbui, technologinės medžiagos, įrankiai skirti marškinėlių dažymui.

Svarbus pamokos kontekstas

Klasėje mokosi spec. poreikių mergaitė, kuriai pagalbą teiks mokytojos padėjėja.

https://steam.gaudesius.lt/wp-content/uploads/2025/01/Audiniu-marginimo-budai-marginimas-sablonais.pptx


Ugdomosios veiklos (PAMOKOS) KORTELĖ

Klasė (grupė) Ib ir šokėjos iš pirmų klasių  Pamoka vyks (data) 2024-11-26  Dalykas: technologijos  ir šokis

Mokinių skaičius klasėje (grupėje) iš viso  Ib -11, I-II kl – 6  Mokytojos: Vitalija Gedeikienė ir Aušra Danisevičienė

Pamokos tema: „Po angelo sparnu“

Ugdymo(si) tikslas (kokias bendrąsias kompetencijas ugdysis mokiniai?)

Kūrybiškumo ( veikti kuriant, analizuoti analogus ir alternatyvas, generuoti naujas, įvairias ir originalias sau ir kitiems reikšmingas idėjas; pristatydami savo šokio kūrybos rezultatus viešai (klasėje, mokykloje, skaitmeninėje erdvėje) mokosi dalintis savo kūrybos rezultatais su kitais, juos aptarti ir įsivertinti.), skaitmeninė (kuria įvairių formų ir formatų skaitmeninį turinį ir dirba su juo, apimant skaitmeninio turinio paiešką, filtravimą (atranką), analizę ir kritinį vertinimą, valdymą, pertvarkymą, integravimą ir apdorojimo automatizavimą)

Kokiais būdais (metodais) bus ugdomos mokinių kompetencijos?

Individualus kūrybinis darbas. Stebėjimas. Demonstravimas.

Mokymo(si) uždavinys(iai)  (ko mokiniai per šią pamoką išmoks?)

Susipažins su demonstruojamais angelo kostiumais, bei gebės įvardinti  technologines medžiagas ir priemones, naudotas kostiumams pagaminti. Pagamins mažus angelo sparnus ir juos dekoruos pasirinkdamos pateiktas priemones. Paruoš skaitmeninę mokomąją medžiagą su atliekamo darbo žingsniais, kurią pristatys kitą pamoką.

Kokios priemonės ir kokiu tikslu bus naudojamos pamokoje?

Atspausdintos užduotys individualiam kūrybiniam darbui, technologinės medžiagos ir įrankiai sparnų gaminimui. Demonstruojami angelų kostiumai –  susipažinimas iš arčiau su įvairių formų  sparnų plunksnomis.

Svarbus pamokos kontekstas

Per praėjusias technologijų pamokas merginos pasigamino plunksnų  detalių, skirtų eglutės dekoracijai gaminti.

Šokių grupės merginos demonstruos angelų kostiumus iš savo koncertinių pasirodymų, kuriuose pačios šoko.

 

 

 

 

Skip to content