Menu Close

Tyrinėjimu grindžiamas tiksliųjų mokslų mokymas


Sumanaus moksleivio akademija

„Sumanaus moksleivio akademija“ – tai projektas, skirtas 9-12 klasių moksleivių pasirinktos mokslo krypties kūrybiško mąstymo bei praktinių įgūdžių lavinimui, kurio metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai. 2025 metų sausio 28 dieną dalyvavome šio projekto antrame susitikime.

Dalyvavome VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojų organizuotuose užsiėmimuose: „Kiek kainuoja šiuolaikinis gyvenimo stilius?“, „Kaip nepaklysti šiuolaikinių finansų labirintuose“, „Maisto švaistymui – ne!“, „Medžio istorija: ką galime sužinoti?“, „Skonių ir kvapų mokslas: maisto suvokimo tyrimai“, „Kontroliuojamos aplinkos daržininkystė”, „Ką žinome apie upes?“, „Medžiagų protas – kur jis?“, „Dronai, robotai ir jų panaudojimas“, „Vidaus degimo variklių konstrukcija, panaudojimas“.  „Dronai, robotai ir jų panaudojimas“ – šį pranešimą pristatė buvęs Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos gimnazistas, dabar dirbantis VDU Žemės ūkio akademijoje, doktorantas Tadas Jomantas.

Moksleiviai klausėsi ne tik teorijos. Dėstytojai savo medžiagą pagyvino demonstruodami eksperimentus, rodydami jų tobulinamą įrangą, įtraukdami mokinius į praktines veiklas. Kiekvienoje paskaitoje su mokiniais buvo aptarta ne tik mokslo kryptis, bet ir šiai krypčiai reikalingų specialistų poreikis, jų rengimo sąlygos VDU Žemės ūkio akademijoje bei šių specialistų karjeros galimybės.

Ačiū VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojams, marketingo vadybininkei „Sumanaus moksleivio akademija“ vadybininkei Brigitai Medveckienei už įdomias ir puikiai organizuotas paskaitas, praktinius užsiėmimus.

Alma Balčienė


Sumanaus moksleivio akademija

„Sumanaus moksleivio akademija“ – tai projektas, skirtas 9-12 klasių moksleivių pasirinktos mokslo krypties kūrybiško mąstymo bei praktinių įgūdžių lavinimui, kurio metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai. Šiais metais gimnazistai pasirinko inžinerijos, gamtos mokslų klases. Baigę I lygio programą, tęs II lygio programose, kuri šiais metais džiugina naujovėmis – moksleiviai dalyvauja ne tik vykdomuose užsiėmimuose, bet ir komandose rengs projektinį darbą, kurį pristatys paskutiniojo susitikimo metu. I lygio gimnazistai pasirinko gamtos mokslų klasę, o II lygio yra inžinerijos ir gamtos mokslų klasės.

Dalyvaujant „Sumanaus moksleivio akademijos“ veiklose mes tikime, kad:

⚫pagerės mokinių dalykų žinios, gebėjimai dirbti komandoje ir taikyti įgytas žinias praktikoje;

⚫pasikeis požiūris, mokiniai domėsis ir gilinsis į dėstomas temas, užduos daugiau klausimų pamokų metu, bus motyvuoti;

⚫formuosis mąstymas, kuris leis ne tik kompleksiškai pažinti ir suprasti pasaulį, daryti atsakingus sprendimus, bet ir numatyti tolimesnius kelius.

Gruodžio 4 dieną dalyvavome pirmuose užsiėmimuose: „Žemė ir kitas nekilnojamasis turtas: jo svarba kiekvienam iš mūsų“, „Ląstelės kelionė: nuo mėgintuvėlio iki lapo“, „Pigmentai lapuose“, „Kas yra temperatūra ir kaip ją išmatuoti?“,  „Inžinerinis projektas. Supažindinimas su projekto tikslu, uždaviniais ir rengimu“, „Brėžinys ir jo informacija“, „Kosmoso technologijos žemės ūkio mašinų valdymui“, „Medžiagų mechaninių charakteristikų tyrimai“, „Šaldyta, džiovinta, liofilizuota. Kas vertingiau?“,  „Mikrooganizmų reikšmė augalų mityboje”, „Gamtos mokslų projektas“.

Linkime sėkmės moksleiviams, pasirinkusiems projektinius darbus.

Alma Balčienė


Sumanaus moksleivio akademija

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) vykdomas projektas 2023-2024 mokslo metais mūsų gimnazijos moksleivius pasitiko su I ir II lygio programomis. 

„Sumanaus moksleivio akademija“ – tai projektas, skirtas 9-12 klasių moksleivių pasirinktos mokslo krypties kūrybiško mąstymo bei praktinių įgūdžių lavinimui, kurio metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai. Šiais metais I klasių gimnazistai pasirinko  inžinerijos, gamtos mokslų klases. Baigę I lygio programą gilino žinias pasirinktos mokslo krypties klasėje, tęstinėje II lygio programoje, kuri šiais metais džiugins naujovėmis – moksleiviai dalyvaus ne tik vykdomuose užsiėmimuose, bet ir komandose rengs projektinį darbą, kurį pristatys paskutiniojo susitikimo metu. 

 

2024 m. sausio 30 d. VDU_ŽŪA_”Sumanaus moksleivio akademija” įvyko antrasis susitikimas, jame dalyvavo I ir II lygio suburtos komandos.

Maloniai mūsų laukė antrajame „Sumanaus moksleivio akademija“ Inžinerijos II lygio, Gamtos mokslų I lygio ir Inžinerijos, Gamtos mokslų ir Ekologijos klasės  II lygio susitikime. Užsiėmimai vyko netik auditorijose, bet ir bandymų stotyje.

Moksleiviams organizuotos paskaitos ir praktiniai užsiėmimai: „Iš kur atsiranda genetiškai skirtingi medžiai?“, „Augalinės ląstelės nuotykiai“, „Tarp meno ir gamtos – kaip gimsta žaliosios erdvės“, „Statybinių medžiagų stiprumo bandymai“, „Vidaus degimo variklių konstrukcija, veikimas“, „Medžiagų mechaninių charakteristikų tyrimai“, „Kiek decibelų yra per daug ?“, „Šiluminė fizika pastatų statyboje“, „Žalioji energetika“, „Medžiagų protas, kur jis ?“, „Augalai – biofabrikas“.

Šių užsiėmimų metu gimnazistų ugdomoms STEAM kompetencijoms tenka iškirtinis vaidmuo – jų išsiugdymas būtinas kiekvieno asmens tobulėjimui, socialinei įtraukčiai, darniai gyvensenai, aktyviam pilietiškumui, pasirengimui asmeniniu indėliu prisidėti prie Lietuvos, Europos ir pasaulio pažangos, darnaus vystymosi. Ugdomos šios kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė ir socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos.

During these sessions, a significant role is played in developing STEAM competencies – their cultivation is essential for the improvement of each individual, social inclusion, sustainable lifestyle, active citizenship, readiness to make a personal contribution to the progress of Lithuania, Europe, and global development, and sustainable development. The following competencies are developed: communication, cultural, creativity, cognitive, citizenship, digital and social, emotional, and healthy lifestyle.

Moksleivių atsiliepimai: „susipažinome su vienais iš pirmųjų mechaninės ir automatinės pavarų dėžės automobiliais, įvairiais varikliais bei kaip jie skirtingai veikia“; „pristatė kuro rūšis bei naujovę – kurą gaminamą iš biomasės“; „paskaitos tikrai buvo įdomios. Kadangi mūsų grupė yra inžinerinė, tai klausėmės ir aptarinėjom apie energetiką, statybų medžiagas bei jų savybes, įvairių medžiagų “protą” ir decibelų kiekius bei apsisaugojimą nuo didelių garsų. Kiekvienoje paskaitoje sužinojome kažką naujo ir papildėme savo žinių bagažą. Su dėstytojais aptarinėjom įvairius klausimus bei problemas kurios padėjo mums dar geriau suprasti tą temą. Nei vienas iš mūsų nesigailime, kad pasirinkome šį projektą bei ruošiamės ateičiai“; „kelionė į VDU Žemės ūkio akademijos tyrimų stotį buvo įdomi ir tikrai naudinga. Turėjau galimybę patikrinti savo augalų ir jų sėklų atpažinimo bei klasifikavimo žinias. Vėliau įdomu buvo pamatyti genų fondą ir įvairius prietaisus bei metodikas, skirtas tirti įvairias augalų ir jų dalių savybes“; „sausio 30 diena Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos III-okėms buvo kupina naujų patyrimų bei žinių. Merginos iš arti pamatė mokslininkės Rūtos Kembrytės- Ilčiukienės darbo subtilumus, atliko įvairius bandymus ir tyrė DNR iš eglių spyglių. Tirpiklių matavimas, darbas su elektroninėmis pipetėmis, mėginių kokybės matavimas- tik keletas iš veiksmų, kuriuos teko atlikti mokinėms. Praktika laboratorijoje įkvėpė apsvarstyti studijų galimybes ir pamąstyti apie potencialią specialybės kryptį“.

Fizikos ir chemijos mokytojos: Alma Balčienė, Dalia Gailienė

 

 

Sumanaus moksleivio akademija

Lapkričio 28 dieną gimnazijos gabių mokinių klubo „Jaunasis tyrėjas“ mokiniai dalyvavo VDU Žemės ūkio akademijoje pirmajame susitikime „Sumanaus moksleivio akademija“.

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) vykdomas projektas 2023-2024 mokslo metais mūsų gimnazijos moksleivius pasitiko su I ir II lygio programomis. 

Sumanaus moksleivio akademija“ – tai projektas, skirtas 9-12 klasių moksleivių pasirinktos mokslo krypties kūrybiško mąstymo bei praktinių įgūdžių lavinimui, kurio metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai. Šiais metais I klasių gimnazistai pasirinko  inžinerijos, gamtos mokslų klases. Baigę I lygio programą gilino žinias pasirinktos mokslo krypties klasėje, tęstinėje II lygio programoje, kuri šiais metais džiugins naujovėmis – moksleiviai dalyvaus ne tik vykdomuose užsiėmimuose, bet ir komandose rengs projektinį darbą, kurį pristatys paskutiniojo susitikimo metu.

 

Fizikos mokytoja Alma Balčienė

 

Tyrėjų naktis

2023 metų rugsėjo 29 dieną gimnazijos pirmų klasių mokiniai pirmą kartą apsilankė KTU organizuotame renginyje „Tyrėjų naktis“.

„Tyrėjų naktis“ – tai įspūdingas gyvybės, entuziazmo bei mokslo naujovių kupinas renginys, kurio tikslas – kuo įdomesniais, novatoriškesniais būdais visus norinčius ir besidominčius supažindinti su mokslo pasauliu ar tiesiog leisti žvilgtelėti per petį laboratorijos darbuotojui. Dalyvavome trijose laboratorijose, kuriose mokslas neapsiriboja tik teorija, jam būtini įdomūs ir kvapą gniaužiantys eksperimentai. Įdomių eksperimentų laboratorijose atlikome praktinius darbus „Spalvų chromatografija“, inžinerinėse dirbtuvėse sukūrėme gaminius: „Šviesoforas“, „Skambutis“, „LED Stroboskopas“. Dalyvavome paskaitoje „Juodosios skylės: nuo idėjos iki nuotraukų“.

Labai džiaugiamės šia diena, kupina naujų žinių, eksperimentinių pokštų. Gimnazistai džiaugėsi, kad eksperimentai atskleidė daug detalių apie tai, ko nemato plika akimi ir nesusimąsto savo ,,išmaniųjų” kasdienybėje. Mokiniai pripažino, kad tokios veiklos pažadina ir kritinį mąstymą, ir plečia pasaulėvoką.

Ugdėme STEAM kompetencijas, ugdymo metodas paremtas vaikų kūrybiškumo skatinimu. Tai paprastas būdas, padedantis pamokose įgytas žinias pritaikyti praktiškai. Šiuose STEAM užsiėmimuose biologijos, chemijos, fizikos, inžinerijos mokėmės kartu. Sujungiant skirtingas mokslo šakas gautos žinios iš karto bandomos praktiškai, o pati mokymo metodika parodo, kaip skirtingos disciplinos veikia kartu. Atlikdami eksperimentus mokiniai lavino mąstymo įgūdžius, sprendė problemas, stiprino pasitikėjimo savimi jausmą. STEAM padeda priartėti prie laukiančių iššūkių ir būsimo darbo rinkos poreikių.

We developed STEAM competencies, the educational method is based on encouraging children’s creativity. It’s a simple way to put the knowledge you’ve learned in class into practice. In these STEAM classes, we studied biology, chemistry, physics, and engineering together. By combining different branches of science, the knowledge gained is immediately tested in practice, and the teaching methodology itself shows how different disciplines work together. By conducting experiments, students developed thinking skills, solved problems, and strengthened their sense of self-confidence. STEAM helps to get closer to the challenges ahead and the needs of the future labor market.

 

Fizikos mokytoja Alma Balčienė

 

Senieji matavimo vienetai Lietuvoje

 
Skip to content