Menu Close

Su universitetais ir (arba) tyrimo centrais

Išvyka į Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslo ir meno fakultetą

Kovo 6 dieną II d klasės moksleiviai išvykos į KTU metu  buvo supažindinti su įvairiomis studijų programomis, konkursinio balo sandara, kitomis stojimo sąlygomis. Ypač daug dėmesio lektorė skyrė supažindinimui su plačiomis karjeros galimybėmis dar tebesimokant bei  baigus studijas šioje kolegijoje.

Paskaitos „Smegenų kosmosas: kaip smegenys pasakoja mūsų istoriją“ metu galėjome  susipažinti, kaip veikia mūsų smegenys. Aiškinomės, kodėl skirtingi žmonės pastebi skirtingus objektus. Tuo   įsitikinome:  žiūrėdami į tą patį paveikslą, užfiksavome skirtingus įvykius.

Doc. dr. Aldona Augustinienės, doc. dr. Vilija Stanišauskienės kūrybinėse dirbtuvėse susipažinome su  žmogaus mikropasauliu.

 Kiek vėliau mokiniai apsilankė  žvilgsnio sekimo laboratorijoje. Teko susipažinti su optinėmis apgaulėmis/iliuzijomis, kurios sukelia skirtumus  tarp vizualiai suvokiamos  ir objektyvios tikrovės. Žvilgsnio sekimo technologija plačiai naudojama įvairiose mokslo srityse. Pavyzdžiui, ji leidžia nustatyti nuovargį vairuojant arba gali būti naudojama testavimo ir mokymų tikslais medicinos srityje. Žvilgsnio sekimas taip pat naudojamas žaidimuose, rinkodaroje bei žmogaus ir kompiuterio sąveikai nustatyti. Įdomiausia mokiniams buvo galimybė išbandyti žvilgsnio sekimo akinius, kurie įrašė tikslius žvilgsnio judesius ir fiksacijas.

Tokios išvykos skatina domėtis įvairiomis technologijomis,  jų pritaikymo galimybėmis, papildyti turimas žinias apie įvairias profesijas.

Moksleivių atsiliepimai:

Alicija: sužinojau daugiau apie žmogaus smegenų veiklą, jų dėmesingumą.

Matas: sužinojau apie aklųjų žmonių sekimo technologijas, išgirdau KTU pasiūlymus, kur studijuoti ir ko siekti gyvenime.

Aurimas: labai daug sužinojau,  ką gali mūsų protas ir psichologija. Labiausiai įsiminė, kad pagal paveikslėlius išsiaiškinami mūsų psichologiniai  tipai, stiliai. Patiko, kad iš vieno paveikslo galima tiek daug pasakyti.

Perla: daug sužinojau,  kas man galėtų padėti susidėlioti kilusius klausimus, pavyzdžiui, iš paskaitos apie smegenis.

Ignas:  labai patiko optinės iliuzijos. Jos  tinkamu apšvietimu gali „žaisti“ ir kelia daug minčių mums.

Deimantė: labai patiko STEAM veikla  žvilgsnio sekimo laboratorijoje.

Kotryna: sužavėjo ir teko išbandyti  akių sekimo technologiją.

Mokytoja Sonata Zaikauskienė


Karjeros ugdymo renginiai gimnazijoje lapkričio mėnesį

     Lapkričio  mėnesį   gimnazistai dalyvavo net keliuose karjeros ugdymui skirtuose renginiuose.

Mėnuo prasidėjo susitikimu su KTU atstovėmis, kurios lapkričio 4 dieną atvyko į mūsų gimnaziją ir  pasidalino informacija apie  studijas  universitete. Pristatymo metu mokiniai sužinojo, kuo „gyvena“ Kauno technologijos universitetas ir jo studentai, kokios yra jo  vertybės ir pasiekimai. Mokiniai galėjo gauti  informacijos apie siūlomas studijų programas bei  stojimo reikalavimus.

     Lapkričio 14 dieną  vyresniųjų klasių gimnazistai turėjo galimybę dalyvauti netradicinėje nuotolinėje Sauliaus Bugailiškio, MRU nacionalinio priėmimo grupės vadovo, paskaitoje „Pasiruošimas stojimams: ko reikia kad įstotum į savo svajonių universitetą?“. Užsiėmimo metu lektorius dar kartą priminė, ką reikia žinoti ir kur ieškoti informacijos ruošiantis  studijoms aukštosiose mokyklose.

     Be dėmesio neliko ir vienas didžiausių renginių jaunimui Kauno Žalgirio arenoje lapkričio 21 dieną. Grupė III-IV klasių mokinių vyko į „Geriausia ever pamokų dieną“, kur išskirtinės asmenybės pasidalino  savo ieškojimais ir įkvepiančiomis sėkmės istorijomis, pateikė praktinių patarimų. Taip pat mokinių čia laukė daugybė staigmenų bei susitikimų su bendraamžiais iš visos Lietuvos.

     Mėnesio renginių maratoną užbaigė Pauliaus Kovo, lektoriaus, krizių valdymo konsultanto, projekto „Tūkstantmečio odisėja“ XI etapo jachtos „Ambersail” kapitono ir idėjos bendraautoriaus, motyvacinė paskaita III gimnazijos klasių mokiniams ‚Gyvenimas audroje‘ lapkričio 22 dieną. Įkvepiančios gerbiamo lektoriaus mintys apie lyderystę, svajonių įgyvendinimą, susitelkimą sunkiausiais gyvenimo momentais bei išgyvenimą sukėlė gimnazistams daug pamąstymų bei teigiamų emocijų.

Karjeros specialistė Daiva Norbutienė


Tyrėjų naktis

Gimnazistų išvyka į Kauno technologijos universiteto “Tyrėjų naktis” renginį buvo nepaprastai įdomi ir turininga. Renginio metu ne tik prisidėjome prie jaunimo švietimo, bet ir patys tobulėjome, ugdėme STEAM konpetencijas. Pagrindinė iš jų – komunikacija. Išklausėme paskaitą apie mikroplastikus ir jų poveikį gamtos taršai, taip pat sužinojome apie mikroorganizmus, kurie gali skaidyti plastiką. Išsikėlėme STEAM tikslą – skatinti tvarų vartojimą ir gamybą, tausų gamtos išteklių naudojimą, ieškoma priemonių klimato kaitai stabdyti. Mums netgi buvo suteikta galimybė paliesti gyvus tarakonus ir gyvalazdes, kas buvo tikrai įdomi patirtis, mokiniai atliko STEAM veiklas.
Grupė moksleivių padirbėjo STEAM organinės chemijos laboratorijoje, praktiškai susintetino mikroplastiką. STEAM ugdyme labai svarbu: praktika, realūs ir atpažįstami reiškiniai, tyrinėjimas, modeliavimas. Turėjome progą paragauti sauso ledo desertų ir gėrimų, kurie buvo ne tik skanūs, bet ir labai įdomūs dėl savo neįprastos tekstūros. Kūrybinėse dirbtuvėse dirbome su įvairiomis priemonėmis, gaminome vėjo jėgaines ir kolonėles. Smagiausia dalis visiems buvo litavimas, o pagamintus produktus galėjome parsivežti namo kaip prisiminimą iš
šios šaunios išvykos.
Stiprinome STEAM ugdymą: daugiau praktikos ir mokymosi tyrinėjant.

Moksleivių atsiliepimai:

Giedrė – labai patiko mechaninių dirbtuvių dalis, reikėjo išmokti liatavimo paslapčių. Pagalbą teikė studentai, kurie paaiškino darbo techniką. Esančio universitete STEAM laboratorijos privertė susimąstyti apie tolimesnį mokymąsi šiame uviversitete. Grįžus pasidalinau patirtimi su klasioke Lorena, kuri taip pat susidomėjo studijuoti KTU.

Guoda – labiausia man patiko mechanikos dirbtuvės, mokroschemų litavimo procesas. Draugiški ir padedantys studentai bendravo su visais besidominčiaisiais studijomis KTU, dalinosi studijų patirtimi. Manau tai yra mano universitetas, planuoju jame mokytis.

Eivina – patiko ne tik STEAM laboratorijose atlikti eksperimentus, bet ir dalyvauti eksperimentų paskaitose. Giliau pažinau chemijos mokslą ir jos šakas.

Brigita – mane sudomino, baigus gimnaziją planuoju studijuoti KTU. Šio universiteto STEAM laboratorijose didžiulė įvairovė reikmenų, rinkinių. Čia galime aktyviai veikti: stebėti, tyrinėti, atrasti, mąstyti, atsipalaiduoti.

Alicija – mane labiausiai sudomino paskaita apie kuriamus mikroorganizmus, kurių maisto šaltinis būtų plastikas. Šie mikroorganizmai galėtų labai prisidėti prie klimato kaitos stabdymo. Grįžusi iš šios ekskursijos nekantriai pasipasakojau savo mamai. Mama buvo labai nustebusi ‘TYRĖJŲ NAKTIES” siūlomomis STEAM veiklomis. Ji mano, kad tai buvo puikus būdas giliau pasinerti į chemijos pasaulį bei susipažinti su KTU studentais.

The trip of students to the “Researchers’ Night” event which took place at Kaunas University of Technology was extremely interesting and informative. During the event, we not only contributed to youth education, but also enriched our knowledge and developed STEAM competencies. The main one being communication. We have set the goal for STEAM – to promote sustainable consumption and production, sustainable use of natural resources, and we are in search of measures to stop climate change.A  group of students worked in the STEAM laboratory of organic chemistry.  We have strengthened STEAM training: more practice and learning through exploration.

II d klasės mokinė Alicija Arcišauskaitė


Jaunasis tyrėjas

Tauragės regioninis STEAM atviros prieigos centras – Tauragės pagalbos mokytojui ir mokiniui centro padalinys, kuriame mokiniai gali eksperimentuoti, tirti, kurti, programuoti,  konstruoti, modeliuoti, praktiškai susipažįsta su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų dėsniais ir naujausiais išradimais. 
“Jaunojo tyrėjo” komanda lankėsi Tauragės STEAM centre. Gimnazistai atliko praktinį darbą su automatinėmis pipetėmis ir elektroninėmis svarstyklėmis. Mokiniai išmoko su įranga elgtis atsargiai ir pagilino saugaus darbo įgūdžius. Automatinės pipetės užtikrina tikslius ir nuoseklius matavimus, todėl jos puikiai tinka kruopštumo reikalaujančioms užduotims, pvz., chemijos eksperimentams su labai mažais medžiagų kiekiais. Šios pipetės leidžia lengvai reguliuoti tūrio nustatymus ir užtikrinti reikiamą skysčių kiekį. Atliekant eksperimentus, labai
svarbu laikytis specialių automatinių pipečių naudojimo instrukcijų, kad rezultatai būtų tikslūs ir patikimi. Automatinių pipečių įtraukimas į chemijos praktinius darbus supaprastina procesą, padidina matavimų tikslumą, sumažina eksperimento paklaidas.
Ugdymo procesas organizuotas taip, kad mokiniai aktyviai įsitrauktų į praktinę ir kūrybinę veiklą. Įvyko sėkmingas STEAM ugdymas Tauragės STEAM atviros prieigos centre.

The educational process is organized in such a way that students are actively involved in practical and creative activities. A successful STEAM education took place in the Tauragė STEAM open access center.

Chemijos mokytoja Dalia Gailienė


Išvyką į Kauno technikos kolegiją

Gruodžio 5 dieną grupelė III-IV kl  gimnazistų lankėsi Kaune. Išvykos tikslas – detaliau susipažinti su studijų ir karjeros galimybėmis Kauno technikos kolegijoje.

Trumpos paskaitos metu gimnazistai buvo supažindinti su įvairiomis studijų programomis, konkursinio balo sandara, kitomis stojimo sąlygomis, laisvalaikio praleidimo galimybėmis. Ypač daug dėmesio lektorė skyrė supažindinimui su plačiomis karjeros galimybėmis dar tebesimokant bei  baigus studijas šioje kolegijoje.

Mokiniai aplankė mokomąsias kolegijos erdves, laboratorijas, poilsio zonas. Edukacijos metu  susipažino su Mazda RX-8 automobiliu, kurį KTK studentai pavertė į elektromobilį. Susipažino plačiau su automobilių techninio eksploatavimo studijų programa.

Tokie vizitai skatina  domėtis mokslu, inžinerinės krypties studijomis ir „pasimatuoti“ profesijas  gyvai.


Paskaita II-III klasių mokiniams apie verslumą

Gruodžio 4 dieną mūsų gimnazijoje  lankėsi VGTU (Vilnius Tech) Verslo vadybos fakulteto, Verslo technologijų ir verslininkystės katedros dėstytojas prof. dr. Artūras Jakubavičius.

Gerbiamas svečias II-III g klasių mokiniams skaitė pranešimą ,,Ateities vadybininkas – tiesiausias kelias link inovacijų, kai verslas daromas galva”. Lektorius įdomiai ir patraukliai papasakojo apie verslumą bei  studijų programas Verslo vadybos fakultete.

Susitikimo metu taip pat buvo pristatytas VGTU universitetas bei atsakyta į gimnazistų klausimus apie juos dominančias studijų programas šioje aukštojoje mokykloje.

Dėkojame profesoriui už pasidalijimą savo žiniomis bei įžvalgomis apie studijų pasirinkimą.

Karjeros konsultantė Daiva Norbutienė


Klasės valandėlė IIb klasės mokiniams „Gatvės teisė apie „žolę“ ir ne tik….“

Lapkričio 9 dieną IIb klasės mokiniai turėjo galimybę sudalyvauti netradicinėje  nuotolinėje klasės valandėlėje  „Gatvės teisė apie „žolę“ ir ne tik….“.Šias valandėles organizuoja Mykolo Romerio universiteto įsteigta Karjeros akademija.

Karjeros akademijos tikslas – padėti mokiniams modeliuojant savo karjeros kelią. Veiklas organizuoja Mykolo Romerio universiteto dėstytojai, ilgametę patirtį turintys specialistai.

Šią klasės valandėlę vedė prof. dr. Snieguolė Matulienė, kuri įtaigiai pateikė informaciją apie elektronines cigaretes ir kitas psichotropines medžiagas bei jų daromą žalą.

Karjerai specialistė Daiva Norbutienė


KTU WANTed karjeros diena

Spalio 19 dieną III-IV klasių mokiniai, besidomintys studijomis Kauno technologijos universitete bei karjeros galimybėmis baigus universiteto siūlomas programas, vyko į Kauną. KTU WANTed karjeros dienos, vykstančios Kauno Žalgirio arenoje, yra vienas didžiausių karjeros planavimo renginių Baltijos šalyse, kviečiantis visus Lietuvos moksleivius ir studentus susipažinti su ateities darbo rinkos tendencijomis, jų laukiančiomis naujomis specialybėmis bei kuriamomis inovacijomis.

Pažinti ir sužinoti daugiau apie perspektyviausias universiteto siūlomas studijų programas iš pirmų lūpų buvo labai naudinga. Mokiniai galėjo pasikalbėti su universiteto darbuotojais, sužinoti daugiau apie studijas ir tarptautinės patirties galimybes. Taip pat išklausyti bent vieną konferencijos „ WANTed Talks“ pranešimą.

Mokinių atsiliepimai patvirtino, kad tokie apsilankymai  karjeros renginiuose yra labai naudingi, suteikia žinių  ir  padeda sėkmingiau  planuoti  savo  ateitį.

Karjerai specialistė Daiva Norbutienė

Skip to content