STEAM dalykų personalizuotas kaupiamasis vertinimas – raktas į mokinio tobulėjimą
Mūsų gimnazijoje kiekvienas vaikas vertinamas kaip individualybė, todėl mokytojams yra labai svarbus kiekvieno mokinio asmeninis augimas ir tobulėjimas. Mokytojai, stengiasi kuo anksčiau identifikuoti galimas problemines sritis ir suteikti individualią pagalbą.
Kaip tai vyksta mūsų gimnazijoje?
Gimnazija yra priėmusi bendrą individualios pažangos vertinimo sistemą, kuri padeda mokiniui mokytis ir bręsti kaip asmenybei. Visada yra svarbu padėti kiekvienam mokiniui tobulėti, pažinti save, suprasti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, įsivertinti savo pasiekimų lygmenį, kelti mokymosi tikslus. Tam, kad mokinys sektų ir fiksuotų savo pažangą, kiekvienas I – IV klasių mokinys kaupia savo portfolio.
Bendradarbiauja mokinys ir mokytojas
Mokinio įsivertinimas, skatina mokinius mokytis analizuoti savo pasiekimus ir mokymosi spragas, lyginti dabartinius pasiekimus su ankstesniais ir kelti sau vis aukštesnius tikslus. Gimnazija naudojasi šia platforma https://mokiniupazanga.lt/. Mokytojams šis įrankis leidžia nuolat vertinti mokinį ugdymo proceso metu, įžvelgti mokinio mokymosi galimybes, nustatyti problemas ir spragas, diferencijuoti ir individualizuoti darbą, parinkti ugdymo turinį ir metodus.
Personalizacija STEAM dalyke
Siekdami, kad mokiniai dažniau patirtų sėkmę, galėtų visapusiškai atsiskleisti ir parodyti tai, ką išmoko, STEAM dalykų mokytojai naudoja įvairius metodus, pateikia skirtingų tipų užduočių. Mokiniai dirba individualiai, porose, grupėse, padeda vieni kitiems. Taip pat pateikia užduočių, reikalaujančių kritinio mąstymo ir kūrybiškumo. Mokiniai kuria plakatus, filmukus ir juos pristato gimnazijos bendruomenei. Gaudamas įvairių užduočių, mokinys randa sritį, kurioje jis jaučiasi stiprus, geba puikiai atlikti užduotį. Tai kelia mokinio pasitikėjimą savimi, motyvaciją ir norą tobulėti. Atlikus ir įvertinus bet kokią užduotį, būtinas grįžtamasis ryšys, kuris visada yra palaikantis mokinį. Nuolat skatinami mokiniai pasitikėti savo jėgomis, siekti vis aukštesnių ugdymosi rezultatų.
Grįžtamasis ryšys
Grįžtamasis ryšys yra abipusis veiksmas ir jis yra įmanomas tik tada, kai yra geras emocinis ryšys tarp mokinių ir mokytojo. Kai klasėje vyrauja pasitikėjimas, pagarba mokiniui, tada mokiniai nebijo suklysti, klausti, sulaukti ne tik mokytojo, bet ir draugų konstruktyvių pastabų apie jų atliktus darbus. Tokiu būdu kiekvienas mokinys žino, ką savo darbuose gali tobulinti, gauna patarimą, kaip tai daryti. Visa tai leidžia mokiniui labiau pasitikėti savo jėgomis, kyla jo savivertė, jis drąsiau imasi sudėtingesnių užduočių. Galiausiai, personalizuotas kaupiamasis vertinimas skatina mokinį kritiškai mąstyti, mokytis iš savo klaidų, prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi ir, keliant sau vis aukštesnius tikslus, pasiekti maksimalių ugdymosi rezultatų.

