Pi diena Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje
„STEAM VARŽYTUVĖS”
Penktadienį, kovo 14 dieną, vykome į Pi dienai paminėti organizuojamas STEAM varžytuves Veiviržėnuose, Jurgio Šaulio gimnazijoje. Iš tiesų likau itin nustebusi, nes tiek pačios mokyklos atmosfera, tiek ten dirbančių mokytojų bendravimas, tiek mums pateiktos užduotys ir darbas grupėse buvo labai įdomūs ir nuotaikingi.
Vos atvykus Jurgio Šaulio gimnazijos bendruomenė pasirūpino, kad kiekvienai grupei būtų aprodyta mokykla ir papasakota jos istorija. Mokytojai mus pasitiko su šypsenomis ir negailėjo gerų žodžių bei palaikymo. Po pažintinės ekskursijos mūsų laukė ir pačios varžytuvės.
STEAM varžytuvės susidėjo iš penkių dalių, kurių kiekviena buvo susijusi su Pi dienos minėjimu. Užduotims atlikti prireikė matematinių žinių, loginio mąstymo, geros atminties, kūrybiškumo, kruopštumo ir, žinoma, atkaklaus komandinio darbo.
Mano grupė, kurią sudarė aš, trys klasės draugės ir mus lydinti matematikos mokytoja, nors ir troškome laimėti, atsakingai dirbome ne dėl prizo, o todėl, kad mums tiesiog buvo be galo smagu. Tačiau iškovojome pirmąją vietą! Bent jau aš tikrai to nesitikėjau ir jaučiausi be galo pakylėta, nes tokiose varžytuvėse dalyvavau pirmą kartą.
Įspūdžiai – nuostabūs! Į Šilalę parsivežėme ne tik puikią pergalę, bet ir pilną glėbį naujos patirties.
Mano kurtas sveikinimas Pi dienos proga:
Oj kokia graži diena,
Pi pyragų ji pilna.
Kaip skanu, kaip gardu,
O ir skaičių čia gausu.
Formulėse Pi naudojam,
Ir išsprendę net suplojam!
Koks tu, Pi, mums reikalingas,
Nors ir baisiai sudėtingas.
I b klasės mokinė Dorotėja Rupšytė
„STEAM ugdymas – integralus ugdymas gamtos mokslų kontekste“
Vasario 19 dieną Šilalės rajono gamtos mokslų mokytojai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programos edukacinėje išvykoje. Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijoje vyko diskusija „STEAM ugdymo įtraukties sėkmė ugdymo procese“.
Pastaruoju metu didelio susidomėjimo sulaukė STEAM centrai ir STEAM mokymas. Šilalės rajone dėka TŪM projekto gimnazijose steigiamos laboratorijos. STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) ugdymas – kompleksiškas ir visuminis tikrovės reiškinių pažinimas, taikant kūrybišką prieigą ir organizuojant integruotą gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos ugdymą.
Savarankiškai atlikdami bandymus ir eksperimentuodami laboratorijose, moksleiviai tobulina savo mąstymo įgūdžius, mokosi problemų sprendimo, dėmesio sutelkimo, lavina pagrindinius lytėjimo pojūčius, patiria atradimo džiaugsmą bei stiprina pasitikėjimo savimi jausmą. Moksleivių ir pedagogų kūrybiškumo sinteze siekiama didinti pamokų patrauklumą ir mokymosi įvairiapusiškumą, kurie STEAM centre yra derinami su patirtiniu mokymu bei naujausiomis šiuolaikinėmis technologijomis.
Ši kvalifikacijos tobulinimo programa, skirta šiuolaikiniams pedagogams, siekiantiems integruoti STEAM metodus į gamtos mokslų ugdymą. Ši programa yra aktuali, nes atsiranda vis daugiau poreikio skatinti mokinių kūrybiškumą, inovatyvų mąstymą ir gebėjimus spręsti problemas per integruotą požiūrį į įvairias mokslo sritis. Norima pasidalinti gerąja patirtimi, sužinoti, kaip kitiems sekasi naudoti STEAM, kaip sekasi dirbti šiuolaikinėje gimnazijoje, kokią įtaką daro mokiniams STEAM ugdymas.
Pristatyti pranešimai:
Eil. Nr. |
Temos |
1. |
STEAM ugdymo metodų integracija į kasdienį ugdymą. Ugdymo įstaigos geroji patirtis. |
2. |
Inovatyvūs pedagoginiai metodai STEAM ugdyme. |
3. |
Pranešimas „STEAM programa, dalykų moduliai ugdymo plane”. |
4. |
Pranešimas „STEAM ugdymas – integralus ugdymas gamtos mokslų kontekste“. |
5. |
Pranešimas „STEAM – tai paprasta?“. |
6. |
Pranešimas „Šiuolaikinė pamoka – iššūkiai, atradimai, sunkumai…“. |
7. |
Vertinimo metodai STEAM ugdymo procese. |
Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos pavaduotoja ugdymui, fizikos mokytoja Alma Balčienė
„Twinschools“ projekto susitikimas
„Twinschools“ – tai projektas-platforma, kurioje specialios 8 savaičių socialinės-edukacinės programos metu nuotoliniu būdu susitinka ir kūrybiškai kartu leidžia laiką Ukrainos ir Lietuvos moksleiviai. Prie šio projekto prisijungė 100 mokyklų iš Lietuvos ir Ukrainos. Sėkmingai užbaigė 50 mokyklų. Dalyvių skaičius perkopė 1000. Projekto tikslas yra skatinti kultūrinius mainus, draugystę ir bendradarbiavimą per virtualius susitikimus. Dalyviai dalinasi žiniomis apie savo šalių kultūrą, lavina komandinio darbo įgūdžius ir tobulina bendravimo užsienio kalba gebėjimus.
Praeitais mokslo metais, paskatinti anglų kalbos mokytojos, prie šio projekto prisijungė ir grupelė II b klasės mokinių. Projekto metu jie turėjo aštuonis nuotolinius susitikimus su bendraamžiais iš Piddubtsi Lyceum, Ukrainos. Susitikimų metu buvo pristatyti pranešimai projekte numatytomis temomis bei diskutuojama dirbant grupėse.
Projektas baigėsi, bet užmegzti ryšiai tęsiasi. Gruodžio 9-10 dienomis sulaukėme svečių iš Piddubtsi Lyceum, Ukrainos. Projekto „Twinschools“ komanda atvyko susipažinti su mūsų gimnazija bei aptarti projekto rezultatų. Mums buvo smagu parodyti ne tik savo gimnaziją, bet ir dalelę savo šalies bei kultūros gyvai.
Šis projektas buvo puiki galimybė mokiniams tobulinti savo anglų kalbos žinias, plėsti akiratį bei ugdytis kūrybiškumo, pilietiškumo, kultūrinę bei komunikavimo kompetencijas.
Tikimės ,kad užmegzti ryšiai nenutrūks ir dar turėsime galimybę bendradarbiauti su mokykla dvyne iš Ukrainos.
Anglų kalbos mokytoja metodininkė Daiva Norbutienė
Kryptinga STEAM veikla ir ugdymas (ryšiai su švietimo platformomis) įgalina mokinius susieti ugdymo turinį su realiu gyvenimu
Švietimo platformos gimnazijoje
Šiuolaikiniame pasaulyje turime nenustoti mokytis, tai geriausias būdas realizuoti savo potencialą. Švietimo platformomis siekiame sudaryti kuo palankesnes, paprastesnes sąlygas asmeniniam tobulėjimui, mokymuisi visą gyvenimą. Mokymo platformų dėka mokytojai gali daryti teigiamą įtaką mokinių rezultatams, įskaitant nepalankioje padėtyje esančius ir į pamokas neįsitraukiančius mokinius. Didelio veiksmingumo mokytojai labiau linkę išbandyti naujus metodus, išsikelti sudėtingesnius tikslus ir atidžiau rūpintis mokiniais, kuriems reikia papildomos pagalbos. Kolektyvinis veiksmingumas leidžia mokytojams skatinti teigiamą mokinių elgesį ir didinti mokinių lūkesčius sau.
Gimnazijoje naudojamos virtualios mokymo aplinkos/įrankiai
Funkcijos / Veiklos | Moodle* | Google Suite for Education | Microsoft for Education | Papildomi įrankiai |