Menu Close

Dėmesys STEAM temoms ir kompetencijoms

  Balandžio 11 dieną Plungės „Saulės“ gimnazijoje vyko jau penktą kartą organizuojamas jubiliejinis respublikinis “STEAM PAVASARIS” konkursas, kuriame dalyvavo net 100 mokinių iš įvairių mokyklų. Mūsų gimnazijai atstovavo keturi mokiniai: Jonas Kėbla II b , Domantas Balčiūnas II d, Irmantė Petrošiūtė I b ir Deimantė Petrošiūtė I b. Atvykus į konkursą visi dalyviai buvo suskirstyti į mišrias komandas po keturis. Dešimtokai turėjome galimybę atlikti laboratorinį darbą – tyrėme anglies absorbcines savybes naudodamiesi kolorimetru. Devintokai nustatėme cukraus koncentraciją  kokakolos gėrime. Nors užduotys buvo sudėtingos, džiaugiamės galėdami  dalyvauti šiame konkurse – praplėtėme savo žinias, įgijome naujos patirties STEAM veiklose ir susipažinome su bendraminčiais iš kitų mokyklų.

  Dalyvavimas  konkurse Plungėje mums labai  įsiminė dėl savo išskirtinumo. Ypač  tai, kad teko spręsti užduotis su nepažįstamais asmenimis, o tai buvo išties puiku – galėjome pasiskirstyti darbais, atsakyti į savo srities (biologijos, chemijos, geografijos ir kt.) klausimus. Taip pat prisimename vieno savo komandos draugo pasakytus žodžius: ,,Komandos narių nepaliekame!” Tokie nuoširdūs ir mieli žodžiai tikrai išliks  širdyse ir atmintyse. Be abejo, džiaugiamės maloniu Plungės Saulės gimnazijos mokinių ir mokytojų priėmimu, vaišių gausa ir įdomia muzikine veikla, kurios metu turėjome galimybę pamėtyti spalvotą skraistę, groti su popieriniu maišeliu, bei Irmantės Petrošiūtės  antros vietos laimėjimu. Šis konkursas buvo tikrai prasmingas ir kupinas įdomybių. Tikimės kitais metais vėl jame dalyvauti.

Visiems siunčiame patirtas įžvalgas apie STEAM :

S- smagus

T- triukšmingas

E- eksperimentavimas

A- aistringas

M- mokslinis.

  Irmantė Petrošiūtė I b, Jonas Kėbla II b


Uždarų durų naktis bibliotekoje

STEAM metodo veiklose menas (teatras)  užima vis svarbesnę vietą. Tokių disciplinų integravimas skatina didesnį mokinių domėjimąsi ir įsitraukimą į mokymo(si) procesą. STEAM galima įvardinti kaip meno ir mokslo sintezę, kai vienu metu yra ugdomi skirtingi gebėjimai, papildantys vieni kitus ir leidžiantys kūrybiškai spręsti problemas.

Teatro  veiklos, kuriose ugdomos  STEAM kompetencijos , kai mokomasi ne atskirų disciplinų, bet bendro pasaulio pažinimo ir dar per praktinį problemų sprendimą, leidžia mokiniams suprasti, kad   tai ne tik emocijos ar smagi veikla, bet ir patyrimai, įvairūs režisūriniai sprendimai, ir kaip stipriai tai susiję su kitomis mokslo sritimis. Juk menas neįmanomas be mokslo, o mokslas be meno. Be to, vaidyba labai padeda ugdantis socialines kompetencijas – mokiniai pradėjo žymiai daugiau bendrauti tarpusavyje, tapo laisvesni, kūrybiškesni.


Pasimatuok išradėjo batus

Gruodžio 15 dieną Šilalės miesto bibliotekos interneto skaitykloje surengta netradicinė fizikos pamoka „Pasimatuok išradėjo batus“. Šioje netradicinėje pamokoje dalyvavo abiturientai, kurie fiziką mokosi A lygiu. Edukacinės pamokos metu dalyviai pasimatavo išradėjo batus ir kūrybinėje kelionėje susipažino su mokslininkais, kurie tyrinėjo elektromagnetines bangas, atliko įvairius kūrybinius garso bangų eksperimentus bei nusikėlė į Markonio erą, kupiną nuotykių, konkurencijos bei atradimų!

Pamoką vedė Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos Edukacinės erdvės edukatorė Valdemara Butkevičienė.

Competences developed in this lesson:  1. Cognitive, 2. Cultural, 3. Creativity, 4. Citizenship, 5. Communication, 6. Social. emocional and healthy lifestyle, 7. Digital.

Ugdomos kompetencijos:
1. Pažinimo kompetencija. Mokiniai motyvuojami tyrinėti fizikinius reiškinius, pritaikyti dalykinio mąstymo formas ir pažinimo metodus, formuluoti pagrįstas išvadas, apmąstant fizikos mokslo teoriją ir praktiką kurtis vientisą pasaulėvaizdį. Mokiniai skatinami reflektuoti.

2. Kultūrinė kompetencija. Susipažįsta su Lietuvos mokslininkų pasiekimais.

3. Kūrybiškumo kompetencija. Šioje pamokoje skatinama kūrybinė mokinių veikla; ugdomas poreikis patiems tirti, ieškoti, nagrinėti ir kritiškai vertinti tyrinėjimui reikalingą informaciją, generuoti sau ir kitiems reikšmingas idėjas,

4. Pilietiškumo kompetencija. Per įvairias mokymo(si) veiklas kritiškai vertina pateikiamą informaciją.

5. Komunikavimo kompetencija. Pamokoje veikla organizuojama taip, kad būtų sudaromos galimybės mokiniams suprasti su fizika susietą informaciją, kurti ir perduoti žinias, parenkant įvairias verbalines ir neverbalines priemones ir technologijas; išmokti rasti ir atsirinkti informaciją įvairiuose informacijos šaltiniuose.

6. Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija. Per įvairias mokymo(si) veiklas pamokoje mokiniai skatinami pasitikėti savo jėgomis, visapusiškai ir lanksčiai reflektuoti. Tiriamosios veiklos organizuojamos taip, kad mokiniai galėtų ugdytis bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

7. Skaitmeninė kompetencija. Veiklos planuojamos ir organizuojamos taip, kad mokiniai atlikdami įvairias užduotis galėtų sumaniai, kūrybiškai ir tikslingai naudotis skaitmeninėmis technologijomis ieškodami informacijos, apdorodami ir pateikdami duomenis, mokydamiesi pažinti procesus ir reiškinius, bendraudami ir bendradarbiaudami.

Fizikos mokytoja Alma Balčienė

 

Elfų dirbtuvės

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijoje advento laikotarpiu įsikūrė STEAM kalėdinės „Elfų dirbtuvės“. Pirmų ir antrų klasių gimnazistai leidosi į kūrybišką kelionę, patyrė pažinimo džiaugsmą, įveikė sunkumus, ugdė įvairias dalykines kompetencijas gaminant kalėdinius eglutės žaisliukus. Pasitelkdami siuvimo, siuvinėjimo technikas, mokiniai paruošė veltinio žaisliukus kalėdinei gimnazijos eglutei. IIc klasės STEAM komandos atstovai Brigita Šilinskaitė ir Matas Viliušis susipažino su siuvinėjimo mašinos kompiuterine programa bei paruošė paveikslų maketus siuvinėjimui. Savo sukurtais darbais mokiniai puoš gimnazijos erdves, kurs kalėdinę nuotaiką ir stiprins bendruomeniškumą.  Tad belieka džiaugtis sveikos gyvensenos mokytojų komandos idėja į šį kalėdinį laikotarpį atnešti STEAM ugdymo veiklų šviesą ir gerą nuotaiką.

The season of Advent in Šilalės Simonas Gaudėšius gymnasium started with ‚Elf workshop‘. Using embroidery software and embroidery machine students created various Christmas tree decorations. Problem- solving, critical thinking and creativity were developed during these STEAM activities.

Technologijų mokytoja Vitalija Gedeikienė


 

Integruota – atvira tikybos ir dailės pamoka I b klasei Šilalės šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje „Gotika. Krikščionybė ir jos simboliai“.

Spalio 26 dienos popietę su pirmokais vykome į netradicinę pamoką mūsų miesto bažnyčioje. Veiklos tikslas – meno istorijos pažinimas autentiškoje aplinkoje. Pamokoje vyko integruotas ugdymas su tikyba, istorija, etika, literatūra. Stebėjimu ir analizavimu grįstas ugdymas naudojant  pažinimo, skaitmeninę (skanavo bar kodus), kultūrinę ir kūrybiškumo kompetencijas.

Neogotikinės bažnyčios erdvėje mokiniai sužinojo gotikinės architektūros konstrukcijos dalis, apžvelgė šioje erdvėje vaizduojamosios dailės, t. y. tapybos ir skulptūros kūrinius, analizavo monumentaliosios dailės srities – vitražų ornamentiką, vaizduojamus siužetus. Taip formavosi teorijos ir praktikos simbiozė, kuri kitą pamoką bus įprasminama praktiniu – kūrybiniu darbu.

Susidomėję tikybos mokytojos užduotimis, pirmokai gilinosi į krikščionybės simbolius: analizavo, diskutavo ir fiksavo.

Išvykimas iš gimnazijos, į kitas mūsų miesto erdves, gimnazistus skatina domėtis mus supančia autentiška aplinka, jos istorija, raida, o tuo pačiu vyksta bendravimas ir stiprinamas ryšys su vietos bendruomene (šiuo atveju – su bažnyčios vadovais). Grįžęs po atostogų, integruotoje pamokoje įgytas žinias bei asmeninę patirtį, gimnazistai perteiks kūrybiniuose – praktiniuose darbuose, kurie tradiciškai papuoš mūsų gimnazijos erdves.

Visiting different places of our city encourages students to care for our authentic environment, its history and evolution. Also the ralationship and communication with local community ( Church representatives) are strengthened. All the knowledge and experience gained in this lesson will be used in their creative – practical works, which are going to be displayed in gymnasium spaces.

 

Pacituosime kelis gimnazisčių atsiliepimus apie šią pamoką:

Urtė Jorūdaitė: „Labai patiko integruota pamoka. Buvo didelis susidomėjimas mokytojų pasakojimais ir buvo didesnis dėmesys į pamokos temą“.

Miglė Vaitkevičiūtė: „Man labai patiko abi pamokos, nes buvo įdomu sužinoti daugiau ir buvo geriau kai pamačiau iš arčiau viską“.

Iveta Kačinauskaitė: „Ši integruota pamoka patiko, galėjome iš arčiau pamatyti gotikos, neogotikos bruožus. Taip pat giliau susipažinome su krikščioniškais ženklais bažnyčioje“.

Tikybos mokytoja Daiva Bukauskienė ir dailės mokytoja Jolanta Baubkuvienė

Skip to content