Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija
STEAM pamokos teminis planas
Vidaus degimo variklis. Stendinio konceptinio automobilio modeliavimas, I klasė
Joris Zaikauskas, III c kl., fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Klasė, dalykas |
I klasė, STEAM pamoka, integruoti mokomieji dalykai: fizika, inžinerinės technologijos, architektūra |
STEAM kompetencijos |
Komunikavimo
Pažinimo kompetencija:
Kūrybiškumo kompetencija:
|
Pamokos tikslas |
Tikslas – pagyvinti ir aktualizuoti ugdymo procesą, suteikti galimybę patirti ir kurti.
|
Pamokos tema |
Stendinio konceptinio automobilio modeliavimas. |
Pamokos uždavinys (-iai) |
|
Identifikuotos aktualios inžinerinės problemos aprašymas.
Lietuvoje ir visame pasaulyje automobilių pramonė susiduria su greitai besikeičiančiais tvarumo, saugumo ir vartotojų poreikių reikalavimais. Taigi, kuriant stendinius konceptinius automobilius galima prisidėti prie klimato kaitos mažinimo ir aplinkos tausojimo, nes kuriant juos galima išbandyti naujausias technologijas ir inovacijas, kaip elektrines ir hibridines jėgaines, autonominio vairavimo sistemas bei aerodinamikos ir kitas simuliacijas. Lietuvoje tai galėtų paskatinti tyrimų bei inovacijų sritį, kurti aukštos kvalifikacijos darbo vietas ir skatinti ekonomiką. Daugelis tarptautinių automobilių kompanijų (pvz., „Volkswagen“, “Toyota“, „BMW“, „Tesla“) investuoja į stendinių konceptinių automobilių kūrimą, siekdamos sukurti autonomines vairavimo sistemas. „Volkswagen“ bei ir kitos automobilių kompanijos naudoja stendinį konceptinį modeliavimą norėdami išbandyti elektromobilių efektyvumą ir energijos vartojimo technologijas. Mano pasirinkti popieriniai modeliai gali būti naudojami mokymuose ir edukacinėse programose, kad mokiniai geriau suprastų automobilių dizaino principus ir inžinerinius sprendimus. Jie taip pat gali būti naudojami norint suprasti transporto priemonių technologijas ir pasiekti praktinių įgūdžių modeliuojant ir analizuojant transporto priemones.
Kuriant stendinį konceptinį automobilį yra ne tik įdomu, bet ir svarbu dėl įvairių priežasčių. Konceptiniai automobiliai atspindi pažangą transporto ir technologijų srityse, suteikia galimybę išbandyti inovacijas ir pažangiausias technologijas. Stendinis modeliavimas leidžia išvengti potencialių gamybos klaidų prieš jų diegimą masinėje gamyboje. Aš kuriu ir gaminu stendinius konceptinius automobilius, nes man patinka konstruoti automobilius bei įsigilinti į jų kūrimo procesą ir technologinę funkciją.
Problemos sprendimo aprašymas.
Popieriniai modeliai gali būti naudojami mokymuose ir edukacinėse programose, kad mokiniai geriau suprastų automobilių dizaino principus ir inžinerinius sprendimus. Jie taip pat gali būti naudojami norint suprasti transporto priemonių technologijas ir pasiekti praktinių įgūdžių modeliuojant ir analizuojant transporto priemones. Tyrimo metodas. Tiriant kartono ir popieriaus kaip konstrukcinių medžiagų plastines bei mechanines savybes tikslus įrangos pasirinkimas yra būtinas, kadangi matavimo netikslumai, kaip aplinkos drėgmė, kuri gali suminkštinti ir iškraipyti matmenis, temperatūra, kuri gali sumažinti standumą ir stiprumą, gali iškreipti matavimo duomenis ir paveikti rezultatą. Reikia nuo 0,01 iki 0,1mm tikslumo, kad būtų galima pagaminti tikslias mechanizmo bei dekoracijos detales. Pagamintas automobilis, kuris varomas gumos principu, per 6 s nuvažiuoja 2 m atstumą. Šio automobilio maksimalus greitis yra 0,3 m/s. Planuojamas rezultatas. Išsiaiškinęs automobilių popieriaus ir kartono konstrukcines, plastines ir mechanines medžiagos savybes, pagaminsiu stendinį konceptinį automobilį. Konceptinio automobilio modelio kūrimas ir priemonių tyrimas gali padėti identifikuoti ir efektyviau naudoti medžiagas, numatyti energijos taupymo galimybes bei tyrinėti naujas technologijas, kurios prisideda prie mažesnės taršos ir didesnės resursų efektyvumo.
ŠILALĖS SIMONO GAUDĖŠIAUS GIMNAZIJA STEAM UGDYMO MODULIO (I – II KL.) PROGRAMA 2024 – 2025 MOKSLO METAMS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.
Tai ugdymo organizavimo modelis, kuriame gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, kūrybiškumo ugdymas ir matematika naudojami mokinių tiriamųjų gebėjimų, bendradarbiavimo ir kritinio mąstymo ugdymui.
2021-09-27 gimnazija priimta į tarptautinį STEAM tinklą, suteiktas Saugios Kompetentingas „STEM School Label“ ženklelis. Įgyvendinant programą svarbu užtikrinti daugialypius ryšius tarp įvairių ugdymo sričių, mokomųjų dalykų ir realaus pasaulio.
Siekiama didinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, menais, matematika, ekonomika, geografija, anglų k., lietuvių k. ir lit. bei ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas.
II SKYRIUS
TIKSLAI
- Didinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, menais, matematika, ekonomika, geografija, anglų k., lietuvių k. ir lit. bei ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas.
- Informacinio mąstymo ugdymas mokantis tyrinėjant.
III SKYRIUS
UŽDAVINIAI TIKSLAMS ĮGYVENDINTI
- Gerinti mokinių pasiekimus STEAM srityje: 1.1. modernizuoti ugdymo turinį; 1.2. užtikrinti STEAM ugdymui reikalingos mokymosi aplinkos formavimą; 1.3. įsitraukti į nacionalinį STEAM mokyklų tinklą; 1.4. skatinti iniciatyvas bendradarbiaujant su socialiniais, verslo partneriais, neformaliojo švietimo įstaigomis.
- Plėtoti STEAM ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas: 2.1. tobulinti mokytojų kompetencijas STEAM srityje; 2.2. pasinaudoti įvairiomis kvalifikacijos tobulinimo renginių formomis; 2.3. analizuoti kvalifikacijos tobulinimo įtaką mokinių pasiekimams.
- Skatinti visuomenės švietimą ir domėjimąsi STEAM temomis: 3.1. plėtoti interaktyvias edukacines erdves; 3.2. įvairiomis priemonėmis informuoti mokyklos bendruomenę apie aktualijas, pasiekimus STEAM srityse; 3.3. skatinti bendradarbiavimą, organizuojant kultūrinius ir edukacinius renginius.
IV SKYRIUS
KOMPETENCIJŲ UGDYMAS
Kompetencija | Mokiniai |
Pažinimo | Įvertina aplinką ir pasiūlo sprendimo būdus problemai šalinti. |
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos | Siekia asmeninių ir akademinių tikslų. Naudojasi bendravimo įgūdžiais veiksmingai komunikuojant |
Kūrybiškumo | Įžvelgia, identifikuoja problemas ir kūrybines galimybes. Renka, sieja ir kritiškai vertina reikalingą informaciją. Generuoja įvairias, originalias idėjas. Lanksčiai naudoja kūrybos būdus ir priemones. Veikia kurdamas vienas ar kartu su kitais, dalindamasis kūrybos rezultatais. |
Pilietiškumo | Suvokia, kad jis, kaip pilietis, turi galią pakeisti supančią aplinką. |
Kultūrinė | Analizuoja, interpretuoja ir lygina kultūrinius reiškinius. |
Komunikavimo | Naudoja įvairius komunikavimo būdus ir priemones. |
Skaitmeninė | Įvairių formų skaitmeninio turinio kūrimas, kritiškas vertinimas. Atsakingas elgesys virtualioje erdvėje. Skaitmeninių technologijų taikymas bendradarbiaujant. Galimų problemų įvertinimas ir analizavimas. |
Gamtamokslinis tyrinėjimas
Mokydamiesi tyrinėti ir mokantis tyrinėjant mokiniai susiformuos supratimą, kad atliekant tyrimus ir stebėjimus yra gaunamos žinios, kurios reikalingos suprasti ir paaiškinti gamtoje vykstančius reiškinius, pažinti pasaulį ir jį keisti, nedarant žalos gamta, suvokti savo vietą ir vaidmenį gamtoje.
Šios pasiekimų srities pasiekimai:
- Paaiškina, kas yra tyrimai, įvardija tyrimų atlikimo etapus.
- Kelia probleminius klausimus, su jais susietus tyrimo tikslus, formuluoja hipotezes.
- Planuoja tyrimą: pasirenka tinkamą tyrimo būdą, priemones, medžiagas, tyrimo atlikimo vietą, laiką bei trukmę, numato tyrimo rezultatų patikimumo užtikrinimą.
- Atlieka tyrimą: saugiai naudodamasis priemonėmis ir medžiagomis atlieka numatytas tyrimo veiklas laikydamasis etikos reikalavimų, tikslingai stebi vykstančius procesus ir fiksuoja pokyčius, tiksliai nuskaito matavimo priemonių rodmenis.
- Analizuoja gautus rezultatus ir duomenis: įvertina jų patikimumą, atrenka reikiamus išvadai daryti, atlieka reikalingus skaičiavimus ir pertvarkymus, pateikia tinkamais būdais.
- Formuluoja išvadas atsižvelgdamas į tyrimo hipotezę, apmąsto atliktas veiklas, numato tyrimo tobulinimo ir plėtotės galimybes.
V SKYRIUS
PROGRAMOS DALYKŲ TEMOS
Eil. nr. | Mokytojas | Dalykas | Veikla |
1. | Algirdas Jasinevičius | Informatika | Gimnazijos objektų trimačių figūrų kūrimas |
2. | Dalia Gailienė | Chemija |
|
3. | Sonata Zaikauskienė | Geografija | Supraskime gamtos kalbą |
4. | Gida Zobėlienė | Biologija | Supraskime gamtos kalbą |
5. | Daiva Eisimantienė | Anglų k. | Supraskime gamtos kalbą |
6. | Bijūnas Paulius | Istorija | Kariuomenė Lietuvos istorijoje |
7. | M. Armonas | Istorija | Kariuomenė Lietuvos istorijoje |
8. | Raimundas Krompalcas | Fizika, ekonomika | Vėjo energija. Vėjo jėgainės gamyba. |
9. | Vitalija Gedeikienė | Technologijos | Tvarumas – žmonijos ateitis |
10. | Dalia Kubaitienė | Geografija | Tvarumas – žmonijos ateitis |
11. | Jolanta Šmitienė | Lietuvių k. ir literatūra | Senas žmogus gyvenime ir mene |
12. | Jolanta Baubkuvienė | Dailė | Senas žmogus gyvenime ir mene |
13. | Jurgita Alminienė | Chemija |
Vitaminas C ir pH vaisiuose bei daržovėse |
14. | Sigita Milašiūtė | Matematika | Žymiausių matematikų pristatymas |
15. |
Rasutė Mažrimienė |
Lietuvių k. ir literatūra | Žymiausių matematikų pristatymas |
VI SKYRIUS
VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
Veiklos organizuojamos pagal grafiką (Priedas Nr. 1).
Programą parengė STEAM dalykų mokytojai:
Biologijos mokytoja metodininkė Gida Zobėlienė
Informacinių technologijų mokytojas metodininkas Algirdas Jasinevičius
Karjeros ugdymo specialistė Daivutė Norbutienė
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Jolanta Šmitienė
Anglų kalbos mokytoja metodininkė Daiva Eisimantienė
Dailės mokytoja ekspertė Jolanta Baubkuvienė
Anglų k. mokytoja Daiva Eisimantienė ir biologijos mokytoja Gida Zobėlienė 2024 m. sausio 16 d. II a kl. mokiniams vedė pamoką „ Biologinės įvairovės išsaugojimas“.
Pamokos metu mokiniai plėtojo anglų kalbos žodyną, suvokimo ir raiškos gebėjimus ir dalyko žinias tema: aplinkosauga.
Ugdomos kompetencijos: Pažinimo – susipažįsta su Lietuvos teritorijoje esamomis saugomomis teritorijomis, jų privalumais, su Šilalės rajone esančiais saugomais gamtiniais objektais. Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos – bendradarbiauja su kitais mokiniais, dalinasi informacija ir padeda vieni kitiems. Komunikavimo – tinkamai vartoja gamtamokslines sąvokas. Informacinių technologijų- paruošia pristatymą, pasirinkdami ir naudodami norimą ir tinkamą programą. Kūrybiškumo- ieško būdų kaip kuo įdomiau pateikti informaciją.
Students have been improving their STEAM competencies.
Cognitive – get awareness of the existing protected areas in the territory of Lithuania and Šilalė district. Distinguish the benefits of the territories. Social, emotional and healthy lifestyles – cooperate with other students, share information and help each other.
Communication – use scientific concepts and notions properly, develop English vocabulary related to the topic, perception, improve skills of exression and develop knowledge of the issue:
- environmental protection.
- Digital – looking for and finding appropriate information, preparing slides for presentations,
- choosing the right program, using the Kahoot app for quizzes.
Creativity – looking for ways to present information in the most interesting and creative way.
Mokiniams pamoka labai patiko, nes buvo galimybė gyvai pamatyti gimtajame rajone esančius saugomus gamtinius objektus, o dalijantis informacija su draugais buvo plėtojamas anglų kalbos žodynas.
Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija
STEAM pamokos teminis planas
Vidaus degimo variklis. Stendinio konceptinio automobilio modeliavimas, I klasė
Joris Zaikauskas, III c kl., fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Klasė, dalykas |
I klasė, STEAM pamoka, integruoti mokomieji dalykai: fizika, inžinerinės technologijos, architektūra |
STEAM kompetencijos |
Komunikavimo
Pažinimo kompetencija:
Kūrybiškumo kompetencija:
|
Pamokos tikslas |
Tikslas – pagyvinti ir aktualizuoti ugdymo procesą, suteikti galimybę patirti ir kurti.
|
Pamokos tema |
Stendinio konceptinio automobilio modeliavimas. |
Pamokos uždavinys (-iai) |
|
Identifikuotos aktualios inžinerinės problemos aprašymas.
Lietuvoje ir visame pasaulyje automobilių pramonė susiduria su greitai besikeičiančiais tvarumo, saugumo ir vartotojų poreikių reikalavimais. Taigi, kuriant stendinius konceptinius automobilius galima prisidėti prie klimato kaitos mažinimo ir aplinkos tausojimo, nes kuriant juos galima išbandyti naujausias technologijas ir inovacijas, kaip elektrines ir hibridines jėgaines, autonominio vairavimo sistemas bei aerodinamikos ir kitas simuliacijas. Lietuvoje tai galėtų paskatinti tyrimų bei inovacijų sritį, kurti aukštos kvalifikacijos darbo vietas ir skatinti ekonomiką. Daugelis tarptautinių automobilių kompanijų (pvz., „Volkswagen“, “Toyota“, „BMW“, „Tesla“) investuoja į stendinių konceptinių automobilių kūrimą, siekdamos sukurti autonomines vairavimo sistemas. „Volkswagen“ bei ir kitos automobilių kompanijos naudoja stendinį konceptinį modeliavimą norėdami išbandyti elektromobilių efektyvumą ir energijos vartojimo technologijas. Mano pasirinkti popieriniai modeliai gali būti naudojami mokymuose ir edukacinėse programose, kad mokiniai geriau suprastų automobilių dizaino principus ir inžinerinius sprendimus. Jie taip pat gali būti naudojami norint suprasti transporto priemonių technologijas ir pasiekti praktinių įgūdžių modeliuojant ir analizuojant transporto priemones.
Kuriant stendinį konceptinį automobilį yra ne tik įdomu, bet ir svarbu dėl įvairių priežasčių. Konceptiniai automobiliai atspindi pažangą transporto ir technologijų srityse, suteikia galimybę išbandyti inovacijas ir pažangiausias technologijas. Stendinis modeliavimas leidžia išvengti potencialių gamybos klaidų prieš jų diegimą masinėje gamyboje. Aš kuriu ir gaminu stendinius konceptinius automobilius, nes man patinka konstruoti automobilius bei įsigilinti į jų kūrimo procesą ir technologinę funkciją.
Problemos sprendimo aprašymas.
Popieriniai modeliai gali būti naudojami mokymuose ir edukacinėse programose, kad mokiniai geriau suprastų automobilių dizaino principus ir inžinerinius sprendimus. Jie taip pat gali būti naudojami norint suprasti transporto priemonių technologijas ir pasiekti praktinių įgūdžių modeliuojant ir analizuojant transporto priemones. Tyrimo metodas. Tiriant kartono ir popieriaus kaip konstrukcinių medžiagų plastines bei mechanines savybes tikslus įrangos pasirinkimas yra būtinas, kadangi matavimo netikslumai, kaip aplinkos drėgmė, kuri gali suminkštinti ir iškraipyti matmenis, temperatūra, kuri gali sumažinti standumą ir stiprumą, gali iškreipti matavimo duomenis ir paveikti rezultatą. Reikia nuo 0,01 iki 0,1mm tikslumo, kad būtų galima pagaminti tikslias mechanizmo bei dekoracijos detales. Pagamintas automobilis, kuris varomas gumos principu, per 6 s nuvažiuoja 2 m atstumą. Šio automobilio maksimalus greitis yra 0,3 m/s. Planuojamas rezultatas. Išsiaiškinęs automobilių popieriaus ir kartono konstrukcines, plastines ir mechanines medžiagos savybes, pagaminsiu stendinį konceptinį automobilį. Konceptinio automobilio modelio kūrimas ir priemonių tyrimas gali padėti identifikuoti ir efektyviau naudoti medžiagas, numatyti energijos taupymo galimybes bei tyrinėti naujas technologijas, kurios prisideda prie mažesnės taršos ir didesnės resursų efektyvumo.
ŠILALĖS SIMONO GAUDĖŠIAUS GIMNAZIJA STEAM UGDYMO MODULIO (I – II KL.) PROGRAMA 2024 – 2025 MOKSLO METAMS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.
Tai ugdymo organizavimo modelis, kuriame gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, kūrybiškumo ugdymas ir matematika naudojami mokinių tiriamųjų gebėjimų, bendradarbiavimo ir kritinio mąstymo ugdymui.
2021-09-27 gimnazija priimta į tarptautinį STEAM tinklą, suteiktas Saugios Kompetentingas „STEM School Label“ ženklelis. Įgyvendinant programą svarbu užtikrinti daugialypius ryšius tarp įvairių ugdymo sričių, mokomųjų dalykų ir realaus pasaulio.
Siekiama didinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, menais, matematika, ekonomika, geografija, anglų k., lietuvių k. ir lit. bei ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas.
II SKYRIUS
TIKSLAI
- Didinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, menais, matematika, ekonomika, geografija, anglų k., lietuvių k. ir lit. bei ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas.
- Informacinio mąstymo ugdymas mokantis tyrinėjant.
III SKYRIUS
UŽDAVINIAI TIKSLAMS ĮGYVENDINTI
- Gerinti mokinių pasiekimus STEAM srityje: 1.1. modernizuoti ugdymo turinį; 1.2. užtikrinti STEAM ugdymui reikalingos mokymosi aplinkos formavimą; 1.3. įsitraukti į nacionalinį STEAM mokyklų tinklą; 1.4. skatinti iniciatyvas bendradarbiaujant su socialiniais, verslo partneriais, neformaliojo švietimo įstaigomis.
- Plėtoti STEAM ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas: 2.1. tobulinti mokytojų kompetencijas STEAM srityje; 2.2. pasinaudoti įvairiomis kvalifikacijos tobulinimo renginių formomis; 2.3. analizuoti kvalifikacijos tobulinimo įtaką mokinių pasiekimams.
- Skatinti visuomenės švietimą ir domėjimąsi STEAM temomis: 3.1. plėtoti interaktyvias edukacines erdves; 3.2. įvairiomis priemonėmis informuoti mokyklos bendruomenę apie aktualijas, pasiekimus STEAM srityse; 3.3. skatinti bendradarbiavimą, organizuojant kultūrinius ir edukacinius renginius.
IV SKYRIUS
KOMPETENCIJŲ UGDYMAS
Kompetencija | Mokiniai |
Pažinimo | Įvertina aplinką ir pasiūlo sprendimo būdus problemai šalinti. |
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos | Siekia asmeninių ir akademinių tikslų. Naudojasi bendravimo įgūdžiais veiksmingai komunikuojant |
Kūrybiškumo | Įžvelgia, identifikuoja problemas ir kūrybines galimybes. Renka, sieja ir kritiškai vertina reikalingą informaciją. Generuoja įvairias, originalias idėjas. Lanksčiai naudoja kūrybos būdus ir priemones. Veikia kurdamas vienas ar kartu su kitais, dalindamasis kūrybos rezultatais. |
Pilietiškumo | Suvokia, kad jis, kaip pilietis, turi galią pakeisti supančią aplinką. |
Kultūrinė | Analizuoja, interpretuoja ir lygina kultūrinius reiškinius. |
Komunikavimo | Naudoja įvairius komunikavimo būdus ir priemones. |
Skaitmeninė | Įvairių formų skaitmeninio turinio kūrimas, kritiškas vertinimas. Atsakingas elgesys virtualioje erdvėje. Skaitmeninių technologijų taikymas bendradarbiaujant. Galimų problemų įvertinimas ir analizavimas. |
Gamtamokslinis tyrinėjimas
Mokydamiesi tyrinėti ir mokantis tyrinėjant mokiniai susiformuos supratimą, kad atliekant tyrimus ir stebėjimus yra gaunamos žinios, kurios reikalingos suprasti ir paaiškinti gamtoje vykstančius reiškinius, pažinti pasaulį ir jį keisti, nedarant žalos gamta, suvokti savo vietą ir vaidmenį gamtoje.
Šios pasiekimų srities pasiekimai:
- Paaiškina, kas yra tyrimai, įvardija tyrimų atlikimo etapus.
- Kelia probleminius klausimus, su jais susietus tyrimo tikslus, formuluoja hipotezes.
- Planuoja tyrimą: pasirenka tinkamą tyrimo būdą, priemones, medžiagas, tyrimo atlikimo vietą, laiką bei trukmę, numato tyrimo rezultatų patikimumo užtikrinimą.
- Atlieka tyrimą: saugiai naudodamasis priemonėmis ir medžiagomis atlieka numatytas tyrimo veiklas laikydamasis etikos reikalavimų, tikslingai stebi vykstančius procesus ir fiksuoja pokyčius, tiksliai nuskaito matavimo priemonių rodmenis.
- Analizuoja gautus rezultatus ir duomenis: įvertina jų patikimumą, atrenka reikiamus išvadai daryti, atlieka reikalingus skaičiavimus ir pertvarkymus, pateikia tinkamais būdais.
- Formuluoja išvadas atsižvelgdamas į tyrimo hipotezę, apmąsto atliktas veiklas, numato tyrimo tobulinimo ir plėtotės galimybes.
V SKYRIUS
PROGRAMOS DALYKŲ TEMOS
Eil. nr. | Mokytojas | Dalykas | Veikla |
1. | Algirdas Jasinevičius | Informatika | Gimnazijos objektų trimačių figūrų kūrimas |
2. | Dalia Gailienė | Chemija |
|
3. | Sonata Zaikauskienė | Geografija | Supraskime gamtos kalbą |
4. | Gida Zobėlienė | Biologija | Supraskime gamtos kalbą |
5. | Daiva Eisimantienė | Anglų k. | Supraskime gamtos kalbą |
6. | Bijūnas Paulius | Istorija | Kariuomenė Lietuvos istorijoje |
7. | M. Armonas | Istorija | Kariuomenė Lietuvos istorijoje |
8. | Raimundas Krompalcas | Fizika, ekonomika | Vėjo energija. Vėjo jėgainės gamyba. |
9. | Vitalija Gedeikienė | Technologijos | Tvarumas – žmonijos ateitis |
10. | Dalia Kubaitienė | Geografija | Tvarumas – žmonijos ateitis |
11. | Jolanta Šmitienė | Lietuvių k. ir literatūra | Senas žmogus gyvenime ir mene |
12. | Jolanta Baubkuvienė | Dailė | Senas žmogus gyvenime ir mene |
13. | Jurgita Alminienė | Chemija |
Vitaminas C ir pH vaisiuose bei daržovėse |
14. | Sigita Milašiūtė | Matematika | Žymiausių matematikų pristatymas |
15. |
Rasutė Mažrimienė |
Lietuvių k. ir literatūra | Žymiausių matematikų pristatymas |
VI SKYRIUS
VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
Veiklos organizuojamos pagal grafiką (Priedas Nr. 1).
Programą parengė STEAM dalykų mokytojai:
Biologijos mokytoja metodininkė Gida Zobėlienė
Informacinių technologijų mokytojas metodininkas Algirdas Jasinevičius
Karjeros ugdymo specialistė Daivutė Norbutienė
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Jolanta Šmitienė
Anglų kalbos mokytoja metodininkė Daiva Eisimantienė
Dailės mokytoja ekspertė Jolanta Baubkuvienė
Anglų k. mokytoja Daiva Eisimantienė ir biologijos mokytoja Gida Zobėlienė 2024 m. sausio 16 d. II a kl. mokiniams vedė pamoką „ Biologinės įvairovės išsaugojimas“.
Pamokos metu mokiniai plėtojo anglų kalbos žodyną, suvokimo ir raiškos gebėjimus ir dalyko žinias tema: aplinkosauga.
Ugdomos kompetencijos: Pažinimo – susipažįsta su Lietuvos teritorijoje esamomis saugomomis teritorijomis, jų privalumais, su Šilalės rajone esančiais saugomais gamtiniais objektais. Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos – bendradarbiauja su kitais mokiniais, dalinasi informacija ir padeda vieni kitiems. Komunikavimo – tinkamai vartoja gamtamokslines sąvokas. Informacinių technologijų- paruošia pristatymą, pasirinkdami ir naudodami norimą ir tinkamą programą. Kūrybiškumo- ieško būdų kaip kuo įdomiau pateikti informaciją.
Students have been improving their STEAM competencies.
Cognitive – get awareness of the existing protected areas in the territory of Lithuania and Šilalė district. Distinguish the benefits of the territories. Social, emotional and healthy lifestyles – cooperate with other students, share information and help each other.
Communication – use scientific concepts and notions properly, develop English vocabulary related to the topic, perception, improve skills of exression and develop knowledge of the issue:
- environmental protection.
- Digital – looking for and finding appropriate information, preparing slides for presentations,
- choosing the right program, using the Kahoot app for quizzes.
Creativity – looking for ways to present information in the most interesting and creative way.
Mokiniams pamoka labai patiko, nes buvo galimybė gyvai pamatyti gimtajame rajone esančius saugomus gamtinius objektus, o dalijantis informacija su draugais buvo plėtojamas anglų kalbos žodynas.